歌聴クブログ@遥

日本語以外の歌詞の歌を紹介するブログです

MENU

Before my Body is Dry(キルラキル)

今回はキルラキルの作中に歌われていたBefore my Body is Dryを和訳したいと思います。
アニメ内容を知っている方が読むと誰と誰の会話なのかハッキリ分かるすごい歌詞です。「このアニメのために作られたんだな」って思います。

www.youtube.com


歌詞は英語で、すごくカッコ良い内容ですよ。是非聴いてみてください。


(私達が出会った埃っぽい地下室で)
In the dusty basement where we met
(お前が私をビックリさせた)
May you surprised me so much
(お前が今話しているのだから)
Because you're talking now
(沢山の戦いの中から真実を見つけなきゃいけない)
I gotta find the truth from many fights
(でも私は一人だ)
But I'm all alone
(私を助けられるのはお前だけ)
You're the only one who can help me out
(私たちはひとつになれる)
We'll be as one

(私たちは戦う準備ができている)
We're ready to fight
(あそこを見ろ)
Look over there
(星々のために私たちを殺そうとする)
They try to kill us for stars
(俺たちの絆は強くなった、前よりもずっと)
Our bond has got much stronger than before

(心の中で道を踏み外さないように)
Don't lose your way in your mind
(私たちはひとつでなければいけないんだ)
We have to be as one
(怖がるな、私の相棒)
Don't be afraid my sweetheart
(これがもっと強くなる手段だから)
This is the way to be more strong
(私の奥深くの秘密を受け止めろ)
Harbour my deep secret
(それは私を構成する青い部分)
It makes me so blue
(この体が乾く前に、このゲームを走り抜けよう)
Run through this game before my body is dry

(それ以外の選択肢はないようだな)
So it seems there's no other choice
(しかし、何もが予想の外側を行く)
But to go all out
(私と一緒にいてくれ、悪目立ちしようじゃないか)
Stay with me and let's stand out
(そして今、私たちの星を手に入れようとする人たちを凌駕しよう)
And outshine those trying to get our stars now
(私たちがしなければならないのは私たちがどれだけ強いか知ること)
All we have to do is figure out how strong we are
(それが生きていくために必要なものだ)
And what it takes to stay alive
(一体となって、敵を倒すために何ができるか学ぼう)
Sync and learn what we can do to take ‘em down
(それは復讐であり、生き残ることだ)
It's revenge and survive
(今現在、わかっていることと言えば)
For now, we know in part
(流子は私の心を感じることができるということ)
And you can feel my heart
(私がバラバラにならないように、集中し補助てくれ)
So help me to stay focused so I don't fall apart
(私は完璧なものでありたい)
I wanna be complete
(退くのは私の性分に合わない)
It's not in me to retreat
(私一人では負けてしまう、どうか一緒にいてくれ)
I could lose on my own so I really need you with me

(私は父さんを殺した犯人を探さなきゃいけない)
I gotta find out who killed my dad
(心の中でお前の声がする)
I hear the voice of you in my mind
(佐多氏は誰が父さんを殺したか見つけなきゃならない)
I gotta find out who killed my dad
(心の中であなたの声が聞こえる)
I hear the voice of you in my mind so

(私の血は湧いている)
My blood is pumping
(お前がいるなら戦う準備は万端だ)
I'm ready to fight when you are
(誰も私たちの絆を壊さないようにしよう)
Let's let no one break the bond that is ours
(奴らにその意味を教えてやろう、星の輝く意味を)
Show them what it means to be a shining star
(私の体はお前のものでもある)
You have my body
(ひとつになって、戦おう)
Let's fight as one

(暗闇の中で私の足は動かせない)
Can't move my feet in the dark
(私は一人ぼっちになりたくない)
I don't wanna be all alone
(血の熱を感じることができない)
Can't feel the heat in my blood
(お前は彼が言ったことを覚えてるか)
Do you remember what he said

(心の中で道を踏み外さないように)
Don't lose your way in your mind
(私たちはひとつでなければいけないんだ)
We have to be as one
(集中力を持続させろ)
Help me to stay focused
(怖がるな、私の相棒)
Don't be afraid my sweetheart
(私は完璧なものでありたい)
I wanna be complete
(これがもっと強くなる手段だから)
This is the way to be more strong
(一つとなって戦おう)
Fight as one with me
(私の奥深くの秘密を受け止めろ)
Harbour my deep secret
(それは私を構成する青い部分)
It makes me so blue
(さあ倒そう、輝く星となって)
Let's take ‘em down, be a shining star
(この体が乾く前に、このゲームを走り抜けよう)
Run through this game before my body is dry
(私の体はお前のもの、いつでも戦える)
You have my body, I'm ready to fight when you are


キルラキルは特殊な力を着用者に与える服が存在する世界観の中で学園に転校してきた主人公「纏流子」と、学園を支配する「鬼龍院皐月」の2人を中心に展開していくバトル系アニメです。
展開はものすごく早いのですが、あまり「早すぎてキャラに愛着が湧かない」とかは無く、しっかり作られているアニメだと思います。

www.youtube.com


24+1話の全25話構成で、長さ的に言えばそこまで長くはないアニメかと思います。
内容はものすごくぎゅっと詰まっているので、熱いアニメが好きな方には強くお勧めしたい作品です。
戦闘もすごくカッコ良いので、アクション好きな方にも是非観ていただければなと思います。

それでは、最後まで読んでいただきありがとうございました。

 

 

参考


Before my Body is Dry

アニメキルラキル